I dag när jag stod och lagade mat, så kom Lova och erbjöd mig att få veta lite om min framtid. Åh, vad spännande sa jag och satt mig mittemot henne vid köksbordet.
 
 
Lova vände upp och ner på sin "spåkulan" och stirrade in i snöflingorna:
 
"Du kommer inte att få psykbrut igen. Du och Marre kommer att gifta er. Marre kommer att ge dig en ring någon gång och du kommer att se det som din största kärlek. Inte ens döden kommer att skilja er åt. Era själar kommer att leva vidare ihop efter döden."
 
-Det var dina gratis-spådomar!! Vill du veta mer så måste du betala 1 krona. 
 
Självklart ville jag veta mer, letade upp en femma och gav Lova.
Då säger hon att jag får ställa fem frågor om min framtid.
 
Jag undrar: Kommer mina barn att alltid vara snälla?
Lova: - Linus och Ellen kommer att vara ganska snälla. Lova kommer att vara lite bekymrad, men hon har ett gott hjärta. 
 
Jag frågar vidare: Vad kommer Lucas att jobba med?
Lova: -Lucas kommer att jobba med datorer och sånt. Han kommer att tjäna ganska mycket pengar, men han kommer inte att gifta sig.
 
Jag: -Kommer Linus att bli innebandyproffs?
Lova: Nej, han kommer att bli fotbollsproffs.
 
Jag: Vem får öppna julkalendern idag?
Lova: Ellen! (och så viskar hon till Linus att vi får övertala Ellen till att hon vill öppna idag).
 
Jag: Vad ska Ellen bli när hon blir stor?
Lova: Hon ska bli Violettas assistent.
 
Jag: Vad kommer Lova att jobba med?
Lova: Hon kommer att ha två jobb, konstnär och så kommer hon att bli känd. Hon kommer att följa dina fotspår. (vad hon menade riktigt med det förstod jag inte). Hon kommer att bli lycklig, fast hon kommer inte att föda något barn, i så fall adoptera.
 
Hahaha... ja nu har jag stenkoll på min framtid.
 
Kram // Bambam

Kommentera

Publiceras ej