Okej, jag erkänner. Har ibland läst att facebook kan göra en deprimerad. Jag har aldrig begripit på vilket sätt. Jag tycker det är så superkul att lägga ut inlägg och läsa andras inlägg, men idag när jag kollade igenom facebook, så insåg jag att jag blev lite smått deprimerad. Nu förstår jag och tycker synd om dom som känner sig ensamma.
 
Alla lägger ut att dom har julfika, julfrukost, jullunch och julmys på jobbet i väntan på julledighet och tomte, medans jag sitter här själv med en latte i tysthet. Deprimerande? Ja, visst. Jag säger inte att jag inte har ett underbart jobb, absolut. Det är toppenkul att träffa kunder och jag har jättebra kollegor uppe i Göteborg, som jag ofta pratar i telefon med. 
 
Men i dessa dagar, är det inga kunder som har tid med en försäkringsrådgivare, och när jag hör att mina kollegor i Göteborg ska ha julfika önskar jag att jag fått vara med. Jo, det är inte utan att jag känner mig lite ensam i dessa dagar, i alla fall på jobbet. Längtar efter att dagarna ska gå fort, så min älskade familj kommer hem och jag får mysa med dom.
 
 
Sänder en tanke till alla dom som känner sig ensamma i jul. Nu ska jag sätta mig och jobba vidare, för det finns faktiskt en del kunder som uppskattar ett samtal ändå, och om inte annat kan jag ju önska dom en riktigt god jul. 
 
Kram / Bambam
 
 
 
 

1 kommentarer

isabella

19 Dec 2014 09:24

Hej. Jag har en utav de största bloggarna på disciplin.se , Där skriver jag mycket om träning, dans och om min vardag. Kika gärna in :)
Http://bellastansert.disciplin.se

Kommentera

Publiceras ej