I går kväll så slog mig tanken att jag kommer nog att få igen så det smäller om det, och jag är ganska säker på att jag inte kommer att uppskatta det. :) Min huvudsyssla här hemma, förutom att laga mat, städa, diska, tvätta, ta hand om barnen är att "driva" med övriga familjen. Moahahahaha... i just love it.... älskar dock inte så mycket att få igen.....
 
I går gjorde jag en deal med min kära sambo att vi skulle driva lite med dom små barnen (Lucas var inte hemma). Sagt och gjort, så kallade vi till ett "familjeråd" i köket. Vi brukar ha såna ibland när vi ska ta lite gemensamma beslut och hitta på grejer och så vidare.
 
När alla hade samlats runt köksbordet, berättade jag för hela familjen att nu hade vi kommit på en sak. Precis som vi ibland har lite olika idéer här hemma, som "Fredags-Frasse", tema-kvällar och så vidare, så skulle vi nu börja med "Tema-veckor", och denna veckans tema skulle vara Musik.
 
Detta skulle innebära att när man förflyttar sig i huset, tex går till sitt rum, så måste man nu under veckan dansa sig till sin destination. Jag visade barnen med värsta dans-gesterna, tex om jag skulle gå till tvätt-stugan, eller stå och laga mat och så vidare. Barnen tittade lite skeptiskt på oss. Marre spelade med och gjorde det hela ännu mer trovärdigt.
 
Följer man inte detta, så leder det till minus-poäng, som kan leda till straff som tex städning och diska och så vidare, och den som utför tema-veckan bäst skulle givetvis få en fin belöning (och så fort jag säger belöning så tänker ungarna godis och skiner upp). 
 
Vidare förkunnade jag även att om man ville säga något, så måste man givetvis framföra detta med en melodi. Och från den stunden så framförde både Marre och jag varje mening med lite sång. Lova var lite halv-med på "noterna" och frågade med sång om det var så här vi menade. Linus och Ellen satt förstummade och tittade på oss som vi kom från en annan planet. När vi sjöng en fråga till dom, svarade dom lite tyst "nynnande". :)
Lova däremot tog det hela på allvar och klämde i från tårna.
 
Efter en stund avslöjade vi att det hela var ett skämt, och det var tre lättade ungar, som faktiskt dansade in i sina rum för att leka vidare, som "normala" barn med lite smått "galna" föräldrar.
 
 
Önskar er alla en trevlig fredagskväll, och passar på att skryta med att jag är ledig ändå till onsdag nu!!
 
Hare gott // Bambam

Kommentera

Publiceras ej