Jag har känt mig lite hängig över ledigheten. Inte sjuk eller något sånt, men bara lite smått oengagerad. Ingen lust med någonting egentligen (inte ens skriva). När man inte har förmånen att ha barnen jämnt så kan storhelger bli lite innehållslösa emellanåt, men vi hade barnen på julafton, så jag ska inte gnälla om det, för det var fantastikt kul, men dom andra dagarna när dom inte är här känns lite extra tomma, som mellandagarna blev i detta fall. Vi brukar vara ganska bra på att ändå fylla dessa dagar med meningsfulla görande, men då älsklingen haft jouren så har det inte funnits mycket annat att göra än att vara hemma, och lite innebandy-cup, men då hade älsklingen sökaren i högsta hugg, och nerverna ändå på helspänn med förhoppningen att det ska vara lugnt på jouren.
 
I dag kom barnen hem igen (förutom den stora grabben, som har bättre dator hos pappa), och även fast vi inte gör något speciellt tillsammans, så är det underbart att bara ha dom här. Jag försökte föreslå att vi skulle spela ett av de sällskapsspel som vi fick i julklapp, men efter att i en halvtimme försökt förklara för dom vad ett "sällskapsspel" är, så gav jag upp. Dom tittade upp på mig från sina paddor och telefoner med förvånade blickar som om jag vore tokig. -Vadå umgås? Hur menar du? Hur tänkte du där?
 
 
Jag har totalt kommit av mig med min träning. Min älskade spinning har under hösten hamnat vid sidan om och spinningskorna börjar nu blir lite dammiga. Jag skyller det på att min bästa spinninginstruktör bytte ställe att vara ledare på (förlåt Jasmin). Jag har inte riktigt bestämt hur jag ska göra efter nyår. Vara kvar där jag tränat tidigare, eller följa efter Jasmin till Idrottskliniken kanske. Vi får se, brukar ju komma erbjudande att träna billigare och prova på och sånt, så jag får ta det då.
 
Däremot så var vi ett gäng som var iväg och spelade innebandy idag. Alltså, det var inget avancerat, men så himla skoj. Insåg att det är minst 15 år sedan jag spelade innebandy, förutom när föräldrarna får utmana barnen på typ innebandy-avslutningar och sånt, och där får man ju bara sura miner om man kör sitt bästa. Det var så sjukt kul idag, och jag är så himla taggad. Måste kolla upp om jag hittar någonstans vi kan vara och köra lite mer regelbundet, kanske en gång i veckan eller åtminstone var 14:e dag.
 
Jag vet inte om det var innebandyn, eller det faktum att barnen kom hem som gav mig en massa energi och lust tillbaka. Nu är jag superglad och taggad igen, även om jag är lite öm både här och där efter innebandyn. 
 
Ha en underbar kväll, för det tänker jag ha!! Kram / Bambam
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej