Krävs mer för att få tyst på mig! Jag är här igen, och tänker fortsätta att ”andas” ut mina åsikter via min blogg. Jag älskar att skriva och vill du inte läsa så har jag bara ett enda råd. –Låt bli!

Mitt liv har kantats av några mörka moln den senaste tiden. Saker som fått mig att inse att man måste ”leva” medans man ”lever”. Jag har inte orkat skriva på länge. Förmodligen dumt, för mitt skrivande ger mig glädje och styrka. Men nu är jag här igen och det är med ett stort happyface.

Jag tänker inte gå in på vad som hänt, då det ännu är för tungt och kanske inte ens lämpligt att skriva på en blogg om, men vill bara rikta ett stort tack till släkt och vänner, för att ni finns, andas och är!! Det finns så många som kan ge så mycket kärlek, och det är något vi ska komma ihåg och vara tacksamma för i den värld vi lever i.

#happyface…. I går var det skolavslutning för äldsta grabben… han var så stilig i kläderna som han själv valt ut (och som kostade skjortan)… haha… Skolavslutningen var i Växjö domkyrka. Jag gillar inte gå i kyrkan. Inte för att jag är ateist, det är jag inte. Jag är troende, men det som jag tror på finns inte bara i kyrkan och jag kan tycka att det ofta blir ganska stelt i kyrkan. Visst, det kan säkert vara vackert och så, men jag tycker nog det är mer stelt än vackert. Men vi var i alla fall i kyrkan, och lyssnade på eleverna som sjöng och dansade, och jag måste ge en eloge till musikläraren som höll i det hela och hade valt ut coola låtar, som gjorde kyrkobesöket angenämare.

 

Och i dag var det så dags för lillans skolavslutning. Den hölls på skolgården och under mycket mer avslappnade former. Dock såg vi ingenting, eftersom hela ”torget” som det heter på skolan var packat med föräldrar som också vill se, men vi hörde i alla fall lite svagt sången. 

 

Btw, en liten fråga: Hur många kan ärligt säga att dom inte tycker att "rektorns tal" på skolavslutningar är drygt??....., men enligt traditionen så förstår jag att det är ett måste. 

Sommarlov är lycka för barnen. Det är sån glädje att få gå på sommarlov. Lova var helt lyrisk och förväntansfull och frågade: Vad ska vi göra nu?  

Dom två minsta barnen´s skolavslutning missade vi dock, då dom hade åkt med sin mamma på studentfirande på annan ort, men det får vi ta igen nästa år, hoppas jag.

I dag efter jobbet, så ska vi åka ner till båten. #bästa stället i världen. Det finns inget ställe där jag kan koppla av och känner mig så tillfreds med livet som på båten.

Till er som saknat mig på bloggen… här är jag igen och lovar att ni ska få intressant och rolig läsning under sommaren.

 

#happyface #bambam #somälskarattlekamedmeningslösahashtags#

 

Kommentera

Publiceras ej