Alltså ärligt talat. Alla ni hurtbullar som säger att det finns något charmigt och härligt med tex januari månad. Hallå!!?? Hur? Var? Hur tänkte du där? Jag hatar att vara negativ. Men nu i Januari, så kämpar min hjärna med "måste tänka postivit" och så öppnar jag ögonen, eller "öronen" och inser att det "sket sig brutalt".
 
Jag försöker duka fint, hitta på mysiga grejer, bakat bullar, tända ljus och le... men det går lixom bara inte. I söndags, så VILLE jag verkligen gått ut och hittat på något, men det småregnade och var grått ute. Mina tappra försök med: -Vi kanske skulle grilla korv? röstades snabbt bort emot: Vi vill bara kolla på film.
 
 
 
Det kan vara jättemysigt att kolla film eller serier en hel dag, äta popcorn och bara mysa under en filt, men EN HEL MÅNAD... näe, vet ni vad, nu får det allt bli VÅR!!
 
Åh, som jag längtar efter en promenad på Evedal. Åh, som jag längtar efter sjösättning. Åh, som jag längtar efter att barnen ska ta första doppet i sjön. 
 
Bra saker som har hänt i januari:
 
* Innebandyn (både träningar och matcher)... Det är alltid kul.
* Lucas träffade NIP (Ninja in pyjamas). Det var stort
* Simhallsbesök. Det var mysigt (men gav en längtan efter bad och riktigt sol).
* Umgåtts med vänner. (tack o lov för våra goa vänner en månad som denna)
 
Dåliga saker som hänt i januari:
 
* Dottern fick för sig att hon inte ville gå i skolan efter jullovet. (oro, tårar och ännu mer oro).
* Det är förbaskat mörkt ute jämnt. Behöver ljusterapi snart!!
 
Okej, kanske bra saker listan överväger dåliga trots allt, men gaaaahhhh..... Vill kunna skaka av den här "trött-tråk-neggo"-känslan nu. Ge mig lite sol och skratt, så ska ni se att allt är som förr igen.
 
Kram // Bambam
 
 

1 kommentarer

ɑ n n i k ɑ

19 Jan 2015 16:27

Mums :)

Kommentera

Publiceras ej