Har ni kollat på Biggest Loser VIP? Har ni sett Morgans tempo? Allt han gör går liksom så låååångsamt. Jag är imponerad av honom. Trots att han säger rakt ut att han inte gillar att tävla, träna eller motionera, så gick han ner runt 10 kilo i programmet. Jättebra ju. Han e fett cool!


Men det var inte Morgan jag skulle skriva om. Jag ville bara komma åt hans lugna tempo. Jag har försökt vara sån idag, eftersom min kropp "stängde av" igår. Min kropp talade tydligt om för mig att: -"Du är så j-vla dum i huvudet, Bambam, så du har inte märkt dom tydliga signaler som jag sänt till dig under en tid att du måste sänka ditt tempo, " Fast min kropp sa det inte med ord, utan bara stängde av lite kroppsfunktioner, tex hjärnan, och jag förvandlades till ett apatiskt kolli som satt och grät. Och det där gråtandet, när det väl slog på så var det som om saltvattnet i min kropp liksom inte ville sina.


När jag väl fattade att kroppen bestämt sig för att "stänga av", och att den inte var beredd på någon kompromiss, som tex: -Om jag bara kör på veckan ut, så ska jag vila sen. Jag lovar att tänka mer på mig själv, när jag är klar med detta. Nope, kroppen hade stängt av sin hörsel och det fanns INGENTING som jag längre kunde förhandla med.


Jag tänker att det är lite som man skulle kunna göra med ett barn. Om man tjatade och tjatade att dom tex inte få sitta och spela dator eller telefon, och dom inte lyssnar. Då kan man gå o stänga av internet, så funkar inte spelet längre.


Min kropp stängde av "mitt internet". Precis lika arg och ledsen som min son skulle blivit om jag stängt av internet, så arg och ledsen blev jag. Jag var helt förkrossad. Vad kommer hända nu. Mitt jobb då? Jag kan inte lämna över mina viktiga arbetsuppgifter, min skit på mina andra kollegor, som har lika mycket att göra som jag.
Vem f-n tror jag att jag är?

* konstant huvudvärk
* en riktigt trög hjärna
* smärta i bröstet
* ont i magen varje dag i typ en månads tid
* mer o mer irriterad för varje dag

.... hur kan man blunda för detta? Jag trodde jag var smart. Haha, o ja, det är jag nog oxå, men just nu är jag sjuk. Och jag vill verkligen inte vara sjuk.
Och inte nog med det, om någon frågat hur jag mår så har jag sagt bra! Ibland har jag väl kunnat erkänna att "det är lite mycket just nu"... Men shit - Jag ljuger så bra!

Nu börjar konsten att återhämta mig, och tänka på mig själv.
I morse när jag vaknade gjorde jag en kopp kaffe, tände ett ljus och satt mig i soffan med en bok. Trots det var lungt runt mig, och jag var lugn utåt, så rusade mitt hjärta ännu i 150 km/h. Det är som om jag skulle ha stoppat ett tåg, men bara på utsidan. På insidan fortsätter motorn att driva på, tills det nästan kokar över.
När tog jag mig tid att läsa en bok senast? I somras, ja, just det, under semestern, läste jag en halv pocketbok.

Vad gillar jag?
Träna.... ja absolut... när gör jag det? och hur högt hamnar det på min prio-lista...
Läsa böcker... ja som jag skrev innan i somras annars flera år sen
Skriva på min blogg..... oxå evigheter sedan
Baka..... alldeles för sällan nu för tiden oxå.

Varför????
För att jag har ett tufft arbete och är ganska trött när jag kommer hem från jobbet.
Ev. energi som finns kvar går åt fyra barn, tvätt, städning, matlagning osv.
För att jag är värdelös på att prioritera min återhämtning som jag får tex under rubriken Vad gillar jag?

Nu ser vi framåt
Jag tänker fortsätta blogga, träna, läsa och baka tills jag blir frisk. Punkt slut.

Kram / Bambam

 

Kommentera

Publiceras ej