Om någon timme, så är alla i familjen hemkomna igen. Det här är min favorit-dag. Måndagar, ojämna veckor. Då fylls huset av fyra underbara barn och två vuxna, och vi har en hel vecka framför oss att umgås.
 
Sen är det så klart tvärtom måndagar jämna veckor, då barnen åker till sina andra familjer. Vi har ju "varannan-vecka-barn". Det finns massor av fördelar med det här livet, men självklart oxå nackdelar (som att man saknar dom när dom inte är här). 
 
Jag brukar trösta mig med att jag vet att dom har det bra den andra veckan också, för där har dom ju andra kärleksfulla föräldrar som saknar barnen när vi har dom. Ju äldre dom blir, barnen, så suddas klart gränserna ut med "varannan vecka" och det blir lite mer flexibelt.
 
(i väntan på mellanmål en härlig måndag).
 
Det är helt galet vad fort veckorna går, och jag försöker allt jag kan att njuta av varje dag, men det hjälper ju inte, dom försvinner så snabbt ändå. Ibland önskar jag att kvällarna var längre, så man hann umgås lite mer.
 
Det var en glad Lova som kom hem från skolan idag, och som det känns just nu så är hon glad åt att gå till skolan just nu. Dock fick jag samtal från rektorn igår, där han informerade om att det skulle sättas igång en utredning angående det som skett. Vi ska även ha ett möte med lärare och rektorn på onsdag. Tills dess kan jag bara hoppas att Lova får ha det mysigt i skolan tillsammans med hennes goa klasskompisar och lärare.
 
Ha en fantastisk måndag, för det ska vi ha!!
 
Kram // Bambam

Kommentera

Publiceras ej