Fredag kväll och jag e helt slut. Hemma hos oss är ju tacos på fredagar lika självklart som att båta på sommaren, typ, men just ikväll orkade jag faktiskt inte göra tacos.
 
Vi hade lovat kottarna en runda till "Hemma-kväll". Detta var dom jätteglada och super-exited över när vi stack iväg för en liten shoppingtur. Väl på "Hemma-kväll" lät jag mig blåsas av pris-skylten. Där stod att godiset blev billigare om man köpte 1 helt kilo och tro det eller ej, men ÄNNU billigare om man köpte 2 kilo godis.
 
Lite snabbt räknade jag fram i huvudet att om 3 barn fick 500 gr godis var, och Marre och jag delade på en 500 grams påse, så var vi uppe i 2 fantastiskt billiga kilo. Döm om min förvåning när jag kom fram till kassan och fick punga fram med 147 riksdaler...  Jahapp.... det kändes ju inte så billigt längre. Godis för nästan 150 spänn..... haha, man kan nästan tro att jag är blondin. :)
 
 
 
På hemvägen så hade jag redan gett upp tanken på att orka stå och laga tacos, så därför viskade jag lite tyst ordet "pizza" och helt plötsligt tjoade och tjimmade barnen glatt att dom ville ha pizza och vem kan väl motstå det. Det fick bli en sväng förbi "Anatolia" och plocka med sig ett par pizzor hem.
 
Under tiden vi väntade på pizzorna så "showade" Lova runt lite med vår vän och pizzeria-ägare. Lova frågade om hon kunde betala pizzorna med sitt busskort. Där höll hon dock på att bli blåst, vilket hon själv konstaterade när hon högt deklarerade att busskortet faktiskt kostade fyrahundra kronor, och då måste hon få växel tillbaka. När affärerna gjorts upp, (och betalats med mitt kort istället) så försökte hon deala till sig ett jobb som pizza-bagare, men avstod sedan att jobba hela sportlovet med orden "Jag kommer tillbaka när jag blivit lite äldre!!". :)
 
När vi kom hem, så tänkte jag inte låta mig luras en gång till. Då Marre och jag köpte en påse tillsammans och han hade fått välja hälften av innehållet i den, medans jag själv fyllde andra halvan med mina favoriter, så insåg jag att även här kunde jag ju bli lurad. Om Marre äter av sånt som jag har plockat först, så blir det bara hans godisar kvar till slut, och dom gillar jag inte. Därför satte jag direkt upp tydliga regler!! * Man får enbart äta av det godiset man valt i affären. (nu har jag fullt upp med att hålla koll på vad Marre stoppar i sig)... hahaha....
 
 
Summerar fredagen med att jag är ganska trött efter
* blodgivning i morse
* diverse möten med skolan och liknande instanser i veckan
* ett gäng (mycket givande) kundbesök
...men ganska nöjd ändå. Och med NÄSTAN hela familjen (tonåring på vift) samlad, och älsklingen håller på att elda i badtunnan, så känns det riktigt bra.
 
Nu tillbaka till min godispåse, innan någon (läs Marre) ätit upp mina bästa!!
 
Med önskan om en grymt go fredagskväll!! // Bambam
 

Kommentera

Publiceras ej